Svenska köpvillkor
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. OBS! Vi skickar alltid ut bekräftelse på beställning, skulle du sakna detta kontakta oss för en kopia.
Förtydligande Klarna: Betalning dras först den dag vi meddelat att leveransen skickats, allt annat är endast reservation.
Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. Se FAQ för delade beställningar.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Har varan levererats är det ditt ansvar att skicka tillbaka den i fullgott skick. OBS! Om du ångrar en del av en större beställning som i ursprunget är fraktfri så tillkommer en frakt om kvarvarande summan understiger 1000 kr.
Du har inte ångerrätt om:
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Se vidare instruktioner under "Returer" nedan.
Skadade produkter, garantier mm
Om en vara är defekt förbehåller vi oss rätten att först och främst försöka reparera den eller komplettera med eventuell skadad eller saknad del. Ersättning för helt ny produkt beslutas av oss i samråd med tillverkaren/leverantören. För att kunna göra en bedömning om skadans omfattning behöver vi först och främst bilder på skadorna för att försöka lösa ärendent på distans. Om detta inte räcker behöver vi få tillbaka produkten för inspektion/åtgärd. I varje läge börja med att kontakta oss för att hitta en lämplig lösning.
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi använder dina personuppgifter för att kunna leverera varor till dig och för att kunna fullfölja garantiärenden. I samband med detta lämnar vi ut dina uppgifter till våra sambarbetspartners inom frakt, betallösningar och för websideskötsel.
Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Du kan när som helst begära att informationen ska rättas eller tas bort, kontakta oss i så fall via e-post info@gamemaniacs.se Personuppgifter säljs aldrig vidare eller delas med någon annan utom ovanstående parter.
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Leveranser
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Ej uthämtade paket
Leveranser skickas till ombud (Schenker) och finns för uthämtning i 14 dagar, avisering sker via sms eller e-mail, vänligen se till att de uppgifter som anges vid beställning är korrekta. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut debiteras avgift för ej utlösta paket på 300 kr.
Returer
Kontakta oss alltid före du skickar något i retur. För att kunna returnera en vara behöver du alltid hämta ut paketet först, annars tillkommer Schenkers avgift för ej utlösta paket på 300 kr. Returer sker på din egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott. Du är ansvarig för att förpacka returen på ett sätt som skyddar varan. Om varan blir skadad under transport från dig är du ansvarig för ersättning.
När du vill utnyttja din ångerrätt ska du alltså,
om det gäller en vara: först hämta ut / ta emot paketet, sedan kontakta oss och efter överenskommelse sända eller lämna tillbaka den till oss. Förpacka produkten så den inte blir skadad.
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen.
Terms and conditions
General
These Terms & Conditions shall apply to all sales through GameManiacs and will exclude application of any deviating general or specific conditions or terms of buyer. No waiver or modification of these Conditions of Sale shall be binding upon GameManiacs, unless approved in writing by an authorized representative of GameManiacs.
Price and Payment
Every product is shown including tax. In the shopping cart you can see the total price including all fees, taxes, shipping and method of payment.
Delivery
The delivery time is stated in the shopping cart next to the various ways of delivery. If a service/product has another delivery time than expressed in the shopping cart, this delivery time will be stated in connection to the individual services/products.
In case GameManiacs has reason to question buyer's solvency or ability to pay for delivered products, GameManiacs have no obligation to make delivery, and shall be entitled to stop products under carriage, unless buyer makes advance payment for the delivery and other claims arising from the business relation or grants security which can reasonably be accepted by GameManiacs.
Unclaimed packages
If you have chosen to pay by COD (Cash on Delivery) your delivery will be held for you by the local post office for four weeks. Unclaimed packages will be returned to us. For all unclaimed packages you will be debited all fees in connection with the return delivery.
Returning products/services
Returning a service/product is to be done on your expense, unless the product/service is faulty or damaged upon delivery. Returned products/services are to be sent as letters or postal packages, and not for COD. In case of a trade, GameManiacs will pay for the delivery of the replacement product/service. When you have applied the return policy you shall: -in the case of a product: return the product personally or by mail to us. -in the case of a service: make the material available to us, unless this poses significant stress to your person.
Return Policy
GameManiacs return period is 30 days.
GameManiacs shall, if under the jurisdiction of our return policy, refund you what you have paid for the product and/or service as soon as possible, but latest within 30 days of the product being returned or you informing us of wanting to return a service. You are oblige to pay for the return delivery of the product. GameManiacs will pay to send replacement products and/or services.
In your message to us you must clearly state that you regret your purchase. The return period is counted from the day you received the purchased the full, or a significant part of the product. If you have purchased a customized product -or a product with a significant personal customization, the return period is counted from the day GameManiacs have informed you about the product.
You do not qualify for our return policy if:
- The service you have bought was commenced with your consent during the return period.
- The price of the service purchased fluctuates with the financial market (ie Stock options).
- Due to the physical nature of the service, it is not returnable.
- The seal of authentication of the product has been broken/opened.
When returning a product/service:
- You are obliged to keep the product/service in the same condition as when delivered.
- You must not have used the product/service, however you have the right to investigate the condition the product was in when delivered. If damage or harm is caused to a product while investigated the product does not qualify for the return policy.
Damaged or faulty products
If you receive damaged or otherwise faulty products please contact us for suitable action. We retain the right to inspect and repair goods if necessary, partial or full replacement or discount will have to be determined from case to case. We may need photos of the damages or malfunctions but if that does not suffice we may need the product returned for further inspection. In each case you need to contact us to determine the best solution.
Privacy Policy
When ordering a product/service you will be asked to fill in you personal information. Upon purchase you agree to this information is stored in accordance with GameManiacs's privacy policy in order to fulfill our agreement to you as our customer. In accordance to the Swedish law of Personuppgiftslagen (198:204) you have the right to know the information GameManiacs have registered about your person. If the information is erroneous, incomplete or irrelevant, you may ask to have your information corrected and/or removed. If this is the case please contact us by e-mail. Your personal information will not be disclosed to a third party without your expressed concent. We only use your personal information in order to ship products to you, receive payments and solve any warranty issues. Your information will only be shared with our partners in shipping, payment solutions and for our web hotel and it will never be sold or traded to another company.
Force Majeure
[STORE NAME] is not liable for any non-performance caused by circumstances beyond our control, which directly or indirectly prevents, obstructs or renders production, delivery or freight uneconomical until such obstacle has been removed (force majeure). Such circumstances shall be deemed to include difficulties to procure raw materials as well as other difficulties and disturbances, including but not limited to war, riot, labour conflicts, fire, flood, storm, accident, fuel or power shortages, transportation shortages, obstacles or interruptions regarding transportation at sea and breakdowns or interruptions of any kind as regards to our equipment or facilities, which are deemed necessary for the performance of our agreements' obligations.
Allmenne vilkår / kjøpsvilkår
Priser og betaling
Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.
Betalingsvilkår oppgis i handlevognen, avhenging av valgt betalingsmåte.
Fraktvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt fraktmetode.
Angrerett
Angrefristen er på 30 dager.
I tilbakemelding til oss må det framkomme tydellig at dere ønsker å benytte angreretten. Angrefrisen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den. Hvis avtalen gjelder en vare som er laget på bestilling eller en vare som har blitt gitt personlig preg, begynner angrefristen å løpe den dagen dere har mottatt informasjon.
Angrefristen gjelder ikke hvis:
- Tjenesten er påbegynt i løpet av angrefristen med deres samtykke,
- prisen er avhengig av svingninger i finansmarketdet, som f.eks. på en aksje,
- varen er i en slik tilstand at den ikke kan leveres tilbake,
- forseglingen på lyd- eller bildeopptak eller dataprogram er brutt. Som forsegling regnes også teknisk plombering.
Når dere benytter angreretten er dere:
Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da dere mottok den. Dere kan ikke bruke varen, men naturligvis kan dere undersøke den forsiktig. Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av dere, frafaller angreretten.
Garantier og service
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
Leveranser
Leveransetid
Leveransetided oppgis i handlekurven under respektive fraktmetoder. Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen.
Pakker som ikke hentes
Hvis dere velger oppkrav som fraktmetode vil varen ligge på deres lokale postkontor i opptil 4 uker. Varer som ikke hentes innen denne fristen blir returnert til oss. For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 200,-
Returer
Returfrakt må dere selv bekoste med mindre varen er defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til dere.
Når dere benytter angreretten må dere,
- hvis det gjelder en vare, sende eller levere den tilbake til oss,
- hvis det gjelder en tjeneste, gjøre materialet tilgjengelig for oss, med mindre dette skulle innebære problemer for dere.
Tilbakebetalingsplikt:
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer.